Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-04, 17:15   #1
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75 Åby 9/1


Ojjdå...... Nu står Admir Zukanovic som tränare till Dencos hästar: Inte dottern.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-04, 17:32   #2
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Nu ska lillbrorsan Master Crowe (vi har samma mamma) debutera i V75. Han har haft lite skadeproblem och sent i livet kommit till start. Därför har han inte mycket pengar på sig. Har startat 9 gånger och vunnit 7. I år kommer han att stapla segrar i V75. Spik på lördag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
rrylander (+20)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-04, 17:50   #3
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nu ska lillbrorsan Master Crowe (vi har samma mamma) debutera i V75. Han har haft lite skadeproblem och sent i livet kommit till start. Därför har han inte mycket pengar på sig. Har startat 9 gånger och vunnit 7. I år kommer han att stapla segrar i V75. Spik på lördag.
Seriöst?
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-04, 18:09   #4
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

V75: 1

Sto, långlopp med dubbla tillägg.
Skrällchanser ökar antagligen med open stretch. skrällchansen ligger i vanliga fall på 7%. 14% på medeldistans.
I regel är tilläggshästarna gynnade. 37% vinst med favoriter med 1 tillägg och 24% vinst med favoriter från framspår. Störst skrällchans har icke-favoriter med 20meter tillägg på 7%.
Hästar över 6år vinner nästan aldrig (2007-2008). då skulle tilläggshästarna på 40 meter kunna plockas bort + Jorma.
Rank 1-8 bör således ge 93% vinst chans.
Kan tillägga att rank 5-8 vinner 20% av loppen.

(Referens: Statistikbibeln 2012 Om nån vill dementera med bättre info)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5), sejoh (+5), parsalian (+5)

Senast redigerad av Nicklas den 2016-01-04 klockan 18:24.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-04, 23:05   #5
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Seriöst?
Puro köpte Somack för 15'. Hon födde några lankor och sedan Mack Peter. Som 2-åring köpte en finne och jag in oss på var sin tredjedel tillsammans med Puro. Efter att han tagit fjärde plats i Sprintermästaren köpte vi ut finnen. Puro tyckte vi skulle prova honom i Italien och han blev träningskompis med Varenne. Sedan stannade han hos K-G Holgersson i Bologna ett år, på vägen hem. Mack Peter tjänade 1,5 mkr. Somack födde Commander Crowe och senare Master Crowe. Därför tog jag signaturen mackpeter här på sharps och pratar om "mina brorsor". Det var lite "Off Topic".

Men "On Topic" är att brorsan Master Crowe kan spikas i tredje på lördag. Han har pga skadeproblem så lite pengar på sig, att han med sin talang kommer att vinna många V75-lopp i år. Synd bara att vi får låga odds på honom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5), Emeffeff (+5), korpo (+1)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 06:43   #6
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 39
Sharp$: 355
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
V75: 1

Sto, långlopp med dubbla tillägg.
Skrällchanser ökar antagligen med open stretch. skrällchansen ligger i vanliga fall på 7%. 14% på medeldistans.
I regel är tilläggshästarna gynnade. 37% vinst med favoriter med 1 tillägg och 24% vinst med favoriter från framspår. Störst skrällchans har icke-favoriter med 20meter tillägg på 7%.
Hästar över 6år vinner nästan aldrig (2007-2008). då skulle tilläggshästarna på 40 meter kunna plockas bort + Jorma.
Rank 1-8 bör således ge 93% vinst chans.
Kan tillägga att rank 5-8 vinner 20% av loppen.

(Referens: Statistikbibeln 2012 Om nån vill dementera med bättre info)
Intressant statistik! Kan man se hur spår 2 påverkar chanserna också?
Steady Brodda känns väl hetast av dom på framspår..
Untersteiner häst som verkar stabil i voltstart och går med skor.
Andros är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 11:29   #7
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-1

Om man kunnat köra barfota hade det här loppet varit skräddarsytt för 15 Dernier Viking. Hon har hoppat de senaste två starterna med skor och är 40 m sämre utan. Hon blir favorit eller åtminstone hårt streckad på gamla meriter. Inför senaste starten var det flera här som menade att hon var chanslös. De fick rätt.
Björn Goop kör och tränar 3 Charmant Hornline. Hon har aldrig vunnit i hela sitt liv. Inte här heller.
Tarzan lastar ner 9 What's Your Limit till Åby och sätter Örjan i sulkyn. Kan de' va' nå't?
13 Star di Poggio har springspår på tillägg. Jag tror inte hennes kapacitet räcker här.
Peter Untersteiner har tre i loppet. 2 Steady Brodda körs av Johan. Hon går alltid med skor och kan 15 över distansen. Andros har pekat ut den som hetast och det kan vara rätt. 7 Global Runaway körs intressant nog av Ulf Ohlsson. Hon går bra med skor. Jag vet inte hur startsnabb hon är från springspår. Borde inte räcka men..... Peter kör själv 12 Corinne af Solnäs. Hon är härdad i V75 och några storlopp för ston utan att slå eliten.
Nyckeln till detta lopp finns i Peter Untersteiners stall. Någon här som har insyn?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 13:55   #8
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 58
Sharp$: 718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nu ska lillbrorsan Master Crowe (vi har samma mamma) debutera i V75. Han har haft lite skadeproblem och sent i livet kommit till start. Därför har han inte mycket pengar på sig. Har startat 9 gånger och vunnit 7. I år kommer han att stapla segrar i V75. Spik på lördag.
Master Crowe har haft lite skadeproblem? Han har aldrig varit skadad.
Karlsson73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 13:57   #9
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 58
Sharp$: 718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Puro köpte Somack för 15'. Hon födde några lankor och sedan Mack Peter. Som 2-åring köpte en finne och jag in oss på var sin tredjedel tillsammans med Puro. Efter att han tagit fjärde plats i Sprintermästaren köpte vi ut finnen. Puro tyckte vi skulle prova honom i Italien och han blev träningskompis med Varenne. Sedan stannade han hos K-G Holgersson i Bologna ett år, på vägen hem. Mack Peter tjänade 1,5 mkr. Somack födde Commander Crowe och senare Master Crowe. Därför tog jag signaturen mackpeter här på sharps och pratar om "mina brorsor". Det var lite "Off Topic".

Men "On Topic" är att brorsan Master Crowe kan spikas i tredje på lördag. Han har pga skadeproblem så lite pengar på sig, att han med sin talang kommer att vinna många V75-lopp i år. Synd bara att vi får låga odds på honom.
Mack Peter är Somacks första avkomma.
Karlsson73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 14:08   #10
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Hur vet du det ?
Du förstår väl att Mackpeter känner Puro ?

Hästen startade inte förrän han var fyra år, sedan var han borta 7 månader efter första starten.
Tycker inte du det indikerar skada ?

Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson73 Visa inlägg
Master Crowe har haft lite skadeproblem? Han har aldrig varit skadad.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+3), mackpeter (+5)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 15:13   #11
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Någon som på rak arm har en susning om Bergh kan komma till spers i tredje av egen maskin trots taskigt utgångsläge? Har inte tillgång till liven just nu..

Kommer RCR till spets tror jag han blir svårslagen. Kommer han inte till spets så har jag svårt att se honom vinna.. Var usel förra gången när han fick gå i ryggar..
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 15:35   #12
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Herregud. Säg inte att ni ska börja snacka om RCR och vinstchans nu igen. Såg ni inte vilken lus det är sist?

Alleyeson är tjugo meter bättre, letar du skrällar ta den.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 18:01   #13
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andros Visa inlägg
Intressant statistik! Kan man se hur spår 2 påverkar chanserna också?
Steady Brodda känns väl hetast av dom på framspår..
Untersteiner häst som verkar stabil i voltstart och går med skor.
Som icke-favorit är chanserna låga. Av 36 lopp har ingen vunnit från spår 2.
25% chans för favoriter. dock klent underlag, 4st lopp.

Spår 2 med 40 meters tillägg har vunnits 40% av loppen. Dock med svagt underlag, 5st lopp.

på 20 meters tillägg är spår 2, 3 och 4, 11%, 15%, och 13% vinstchans.

Just nu har jag inget lopparkiv men en intressant häst är nummer 9 med örjan. Hade den placerats bättre än 3:a senast hade den fått starta med 40meters tillägg. kan vara en smygare.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 18:34   #14
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 39
Sharp$: 355
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Som icke-favorit är chanserna låga. Av 36 lopp har ingen vunnit från spår 2.
25% chans för favoriter. dock klent underlag, 4st lopp.

Spår 2 med 40 meters tillägg har vunnits 40% av loppen. Dock med svagt underlag, 5st lopp.

på 20 meters tillägg är spår 2, 3 och 4, 11%, 15%, och 13% vinstchans.

Just nu har jag inget lopparkiv men en intressant häst är nummer 9 med örjan. Hade den placerats bättre än 3:a senast hade den fått starta med 40meters tillägg. kan vara en smygare.
Tack! Klurar på att spika Steady Brodda, men är väl spåret som bekymrar lite..
Lurig omgång på gamla hemmabanan Åby, ska bli en del snö också till helgen som det ser ut.. Svårt att hitta bra spikar tycker jag.

9:an var ju lite skrik om på V-86 senast, gick ju hyfsat då. Örjan i sulkyn och att den kommer från Melanders formstall är väl klara plus..
Hmm, kanske får bli 7,9,12,13 också om jag inte spikar 2:an.
Andros är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 19:31   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 1594
Standard

Bra snack så här tidigt i veckan! Sitter och klurar lite på V75-7, och fyller på med lite från Statistikbibeln (för de som finner det intressant).

1.Onceforallface - Tvåårings-vinnare vilket är ett jätteminus. Kommer nog inte vinna så mycket mer. Även den fattigaste, vilket är en stor nackdel i silver. Aldrig vunnit på distansen.

2.Pioneer FH - Startar från ett uruselt spår på Åby. Är även 9 år och icke-favorit, vilket är ett stort minus.

3.Jonathan Palema - 3:e fattigast. Minusfaktor.

4.Bergshults Leffe - Bra spår. Toppform. 2:a i turordningen vilket är ett stort plus i silverdivisionen. Är dock en 10-åring, och dessa vinner "aldrig" i silver.

5.Pebbe Simoni - Bra spår. Dock 9-årig icke-favorit (se ovan).

6.Talk The Talk - Statistiskt minusläge. Skrik senast. Missgynnad av skor.

7.Go Green Pellini - Statistiskt minusläge.

8.Bailey Sweet Grim - Statistiskt minusläge.

9.Trust Launcher - Bra spår. Form! Dock dålig statistik från bakspår. Bäst på kort?

10.Poker Kronos - Bra spår. Missgynnad av skor runt om. Lite skrik senast.

11.Only One Winner - Statistiskt minusläge. Bra senast. Vinner ofta. Bra statistik från bakspår. 1:a i turordningen vilket är ett statistiskt plus. Näst fattigast i loppet vilket är ett ganska stort statistiskt minus, framför allt från ett dåligt läge.

12.Huge Star - Statistiskt minusläge. 9-årig "icke-favorit" (se tidigare).


Ser att både Expressen och Aftonbladet rankar Onceforallface etta. Det är bra eftersom den kan komma att dra på sig en hel del streck. I och med att hästen gått vettigt på slutet så lär det låta bra från Vomb också (som vanligt). Den hästen står jag över och hoppas att den drar på sig streck.

Hästarna 2-5 har jag svårt att se som vinnare här. Tyvärr så ser OOW ut att bli brakfavorit (om än tidiga streck), men hästen är på väg uppåt och bra nog att slå dessa bakifrån. Verkligen inga stjärnor på framspår. Värst emot tror jag att Untersteiners och Berghs (lät bra inför senast) är.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dodo (+6), hammering (+3), lokatten (+3)
Metatrone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td